Isnin, 31 Ogos 2009

Alam yang paling indah....

Sedang aku ber fb dengan ex classmate yang juga kawan baik ku kenangan manis sewaktu kami di bangku sekolah menjadi topik..Zaman yang cukup indah untuk dikenang..Dalam diam tak diam sudah 12 tahun bangku persekolahan kutinggalkan...Namun kenangan bersama kawan tak pernah luput dalam ingatan....Masih aku teringat aku peristiwa main kejar2 dlm kelas walaupun masa tu umur dah 16-17 tahun,main enjit2 semut sampaikan kelas gamat dengan pekikan dan glak ketawa kami..tapi yang kelakarnya kawan ku Erna je yang kena panggil ngan Penolong Kanan(Cikgu Ng Kok Lai-apa kabar dia sekarang)....Wa;aupu tahun tu dalah tahun paling kritikal yelah nak ambil SPM tinggal berapa bln jer tapi kami semua masih dalam mood honeymoon.Aku ingat lagi Cikgu Sapei pernah cakap yang aku n geng semua group yang akan lingkup SPM tapi.........jeng jeng....most of us score dengan 1st great lagi....kami malas jer bkn bodohhh(he he ayat nasib baik)....Aku n kawan kamceng aku ni (Sharina) ambik subjek P.akaun tapi setiap kali kelas PA selalu jer tuang kelas-dalam erti kata ponteng le tu....and port kami lepak kat bilik Kemahiran Hidup atau kebun(semua tu kelas Cikgu Apsah).Bila ditanya kitaorg kata cikgu tak masuk kelas padahal dah nak naik kontot jari Cikgu Noricham mengajar kat kelas .....he he nakal2..tapi tu lah tu semua dah 12 tahun berlalu..Semua dah dewasa....dah kawin..n aku sendiri pun dah beranak 2 (3 and 4 belum lagi he he).Masing2 dengan haluan hidup sendiri..Apa2 pun aku doakan semuanya sukses n bahagi selalu......SWEET MEMORIES.....................................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan