Sabtu, 19 Disember 2009

Hipokrit vs telus.....

Hidup di dunia ini penuh dengan segala macam rencah kehidupan..Adakal rencahnya manis,kadang masam,pahit dan adakalanya tak tahu nak dikategorikan....Manusia pun sama..Punyai 1001 ragam dan kerenah yang jika difikir terlalu mendalam akan memeningkan kepala....Setelah beribu batu meninggalkan tanah air tercinta banyak mengajar aku tentang kehidupan dan kerenah makhluk ciptaan Allah yang bernama MANUSIA.....Cuma satu kerenah yang tak dapat aku fahami adalah sifat "talam dua muka" dan HIPOKRIT......Sesekali terlintas dikotak fikiran mengapa ungkapan "just be yourself " tak diguna pakai....Kenapa harus bermuka-muka dan berselindung disebalik segala macam karekter yang dicipta mengikut imaginasi yang tak pasti....Dan bagi aku sekali dimainkan cukup mengajar tentang erti WASPADA...Beringat adalah yang lebih baik daripada berulang kembali..."Ditikam dan tertikam" adalah dua ungkapan yang menjelas dua maksud yang berbeza...bagi aku "ditikam" akan meninggalkan parut yang tak mungkin sembuh....

3 ulasan:

  1. ya....agree wiz u yan.....luka yg meninggalkan parut dihati lebih meninggalkan kesan.....HIPOKRIT sifat yg teramatlah keji....huhuhu org talam 2 muka x harus diberi muka.....

    BalasPadam
  2. mcm tu lah iena...tapi orang yang talam ni dah tahu pun yg tembelang dier dah pecah...yang hairan nyer masih boleh beramah mesra ngan kiter lagi....

    BalasPadam
  3. biasa lah yan...aku pun dah alamimbenda2 macam nie.....org tu x kan sedar selagi dia x bertemu buku dgn ruas.....

    BalasPadam