Jumaat, 12 November 2010

My 2nd tooth extraction done..........

Aduhhhhhh......sakit betul weiiiiii...Kalo ikutkan hati tak nak rasernyer tapi kalo tak buat camner gigi nih nak ok kan..Maklumlah 2 gigi sekali ba bye....Macam2 rasa nyer...berdengung ader,,,berdenyut ader....bengap pun ader pendek citer macam2 ader ler (bak kata Arwah Pak Abas Astro...alfatihah...)..Yang tak bestnyer sebab aku nih memang alah sikit ngan ubat bius sebab aku akan rasa pening n lemah jer untuk 2 -3 hari.Tambahan plak dengan aku yg memang ader hypotension lagi ler kan...double lah aku rasa...
Tapi yang 2nd time nih memang sakit..n bleeding pun lambat nak stop..Penat gak ler aku menggigit gauze sebab nak bg compression untuk stop it from bleed...kalo ikutkan kata doc dalam 1 jam 1/2 dah bleh buang dah gauze tuh tapi aku sampai tgh malam pun still berdarah lagi..aduh seksa sungguh...Tulah memandai sangat nak ubah ciptaan Allah kan dah merana...Tapi aku bukan ubah ciptaan Allah sesuka hati tanpa sebab...Kalo tak bersebab n tak memudaratkan memang aku tak buat nih..Tapi nak wat camner kan..Allah Maha mengetahui....
So sekarang nih tgk jer le kan makanan atas meja tuh..Yelah nak sental mulut plak tak mengizinkan...Tambahan plak td Kak Zie jiran aku hantar laksa plak..aduh seksa sungguh menengok laksa tuh....Kalo lah mulut nih tak sakit kan best....Tulah kan betapa besar nikmat yang Allah beri pada kita umatnya...Nampak kecil tapi sebenarnya cukup besar..Cuma sekarang nih Dia tarik nikmat tak bleh makan jer aku dah rasa tak best ...Cubanyer kalo Allah tarik nikmat yang lain sure hidup akan jd lebih miserable kan....MasyaAllah n subahanAllah cukup besar nikmat dan kasih sayang Allah pada umatnyer kan...so..nikmat mana yang nak kita dusta kan lagi....Apa2 pun aku bersyukur dengan kesakitan ini sebab dengan ujian sebegini membuatkan aku berfikir tentang kebesaran Allah dan mensyukuri nikmat Allah....

Seperti yang diterangkan didalam Surah al Ankabut ayat ke2:

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: Kami beriman, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman dan nyata pula apa yang diketahui-Nya tentang orang-orang yang berdusta.

Maknanya dengan setiap ujian dan musibah yang diturun kan Allah pada umatnya adalah bertujuan untuk meningkatkan keimanan umatnya..Untuk umatnya mengenal akan penciptanya iaitu Allah SWT...Dan dengan itu aku bersyukur kepada Allah atas setiap ujian dan musibah yang dikurniakan pada ku..Kerana Allah tidak pernah menzalimi umatnya tetapi kita sendiri yang menzalimi diri kita sendiri........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan